Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

lørdag den 13. januar 2018

Hæklede grydelapper med kirsebær.


De fine grydelapper med kirsebær er nemme at hækle, men det tager lidt tid at hækle de små bær og prikker.
Inspiration til at lave lapperne har jeg fået fra Greengate`s nye sommer serie "Cherry White"

Jeg har brugt Milano cotton sport fra Rito.dk og hæklenål nr. 4

Hækl 35 lm og vend hver rk med 1 lm.
*Hækl 5 rk fm med hvid og 1 rk med lyseblå*
Gentag *til* endnu 5 gange.
Hækl endnu 5 rk med hvid. (i alt 41 rækker)
Hækl en omgang med fm rundt arbejdet (dog 3 fm i hvert hjørne)
Bryd ikke garnet, men fortsæt med stroppen.
Hækl 20 lm, 1 km i den første lm, hækl 20 fm tilbage, 1 km.
Med dobbelt bomuldsgarn 8/4 (rød) syes en omgang med risting langs kanten.
Kirsebær og prikker syes fast med symaskinen.
Opskrift på bær og prikker findes HER

*Gitte*

1 kommentar:

  1. Hold da op hvor er de bare søde. De får mig så meget til at glæde mig til forår og sommer :)

    SvarSlet