Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

onsdag den 27. december 2017

Hæklet mulepose med kirsebær. DIY

Jeg har fået hæklet mig en herlig mulepose og inspiration til mønstret har jeg fået fra Greengate`s sommer kollektion 2018 "Cherry White"
Mønstret kan selvfølgelig bruges til puder, tæpper, grydelapper eller hvad man nu har engang har lyst og mod til.

***
Jeg har brugt Milano - Cotton sport -100 grams garnnøgler - Hvid og lyseblå fra Rito.dk
Super lækkert 100 % bomulds garn. God kraftig kvalitet som hækles med nål nr. 4
Til dots og kirsebær har jeg brugt bomuldsgarn 8/4 i farverne; lysgul, lysblå, lysgrøn, lysrød, og hæklenål nr. 2,5

***
MULEPOSE:

MÅL: 32x45 cm.
Bemærk: Når der hækles striber med de 2 farver, lader man det garn, der ikke hækles med, følge på underliggende række, til det skal bruges. Dvs, læg garnet langs kanten af forrige række og hækl henover. Når farve 2 skal brugs hækles sidste fm, inden ny farve således: stik nålen ned i næste m, slå om, træk igennem (2 løkker på nålen) tag kontrast farven og træk igennem de 2 løkker.

Hækl 75 lm + 1 vlm med hvid (Hver rk vendes med 1 lm)
1-5 rk/ 1 fm i hver m.
6 rk/ *15 blå fm, 5 hvide fm* gentag *til* og slut rækken med 15 blå fm.
7-11 rk/ 1 fm i hver fm.
12 rk/ 5 blå fm, 5 hvide fm, *15 blå fm, 5 hvide fm* slut rk med 5 blå fm.
13-17 rk/ 1 fm i hver fm.
18 rk/ * 5 blå fm, 5 hvide fm* slut rk med 5 blå fm.
19- 23 rk/ 1 fm i hver fm.
24 rk/ 5 blå fm, 5 hvide fm, *15 blå fm, 5 hvide fm* slut rk med 5 blå fm.
25-48 rk/ Gentag række 1-24.
49- 53 rk/ 1 fm i hver fm.
54 rk/ Hækles som rk 6
55- 59 rk/ 1 fm i hver fm.


 DOTS:
Brug pastelfarver i lysgul, lysblå, lysrød, lysgrøn.
1 omg/2 lm, 6 fm i 2 maske fra nålen, luk omg med 1 km.(6m)
2 omg/ 2 fm i hver fm. (12 m)

KIRSEBÆR:
Hækl 2 bær på samme måde som dots.
BLADE:
Hækl 1 km i det første bær.
11 lm, vend, *spring 1 lm over, 1 fm, 3 hstgm, 1 fm*, 6 lm, gentag *til* 5 lm, 1 km i nr 2 bær.

 - Alle de små bær og dots syes fast på symaskinen-
-Se foto -

MONTERING:
Klip et stykke stof der har samme mål som den hæklede del.
Læg delene sammen ret mod ret, sy sider og bund sammen med en trykfods bredde.
Vend retsiden ud.
Til foret klippes 2 x bomuldsstof i samme størrelse som posen + 6 cm sømrum i toppen
Læg foret ret mod ret. Med en trykfodsbredde syes 3 cm ned i begge sider, lad en åbning stå på 3 cm (= løbegang) Sy sider og bund sammen.
Læg foret i posen, vrang mod vrang.
Fold den øverste kant af foret 3 cm mod vrangsiden og derefter 3 cm ned over posen og sy delene sammen med en stikning.
Træk snore igennem løbegangen.

Design: Gitte Blinkilde





12 kommentarer:

  1. Flot arbejde, Gitte ... men sikke et arbejde med alle de små prikker og bær.
    KH, Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lisbet <3 Jeps - det var et lille pillearbejde, men det var sjovt :-)

      Slet