Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

tirsdag den 28. november 2017

En sød "Gåse Åse" til jul... DIY

Forleden dag, syede jeg den skønneste "Åse Gås" og jeg er vild med hende.
Her i den kommende julemåned, vil hun pynte så fint herhjemme i julehytten.
Mønstret til gåsen har jeg fundet HER
Min" Gåse Åse" er lidt større end billedet på linket
- Jeg har klikket på mønstret og forstørret op til 250 % -
Man kan selvfølgelig selv vælge, hvilken størrelse gås som man vil sy !

Åse, har også fået en lille nissehue på, og den har jeg hæklet med bomuldsgarn 8/4 fra Mayflower.
Det er ikke mange garnbutikker som ligger inde med Mayflower, så jeg bruger altid min garnpusher  Rito.dk 

***
NISSEHUE.
Hækl med nål nr. 2,5.
1 omg/ Lav en magisk ring og hækl 6 fm omkring ringen.
2 omg/ 1 fm i hver fm ( 6 m)
3 omg/ *1 fm, 2 fm i næste fm* (9 m)
4 omg/  1 fm i hver fm.
5 omg/ *2 fm, 2 fm i næste fm* (12 m)
6 omg/ 1 fm i hver fm.
7-20 omg/ Fortsæt med at øge med 3 fm på ulige omg og hækl 1 fm i hver fm på hver lige omg (15-33 m)
21- 30 omg/Hækl 1 fm i hver fm. (33 m)

Den lille "dims" omkring halsen er fra Waltherogco  og den havde jeg liggende i mine gemmer .

God fornøjelse !


*Gitte*

5 kommentarer:

  1. Meget sød og flot her i julen:-)
    Du har så gode kreative tanker.
    Snart glædelig juletid ønskes du og dine:-)

    SvarSlet
  2. nej, hvor er den bare flot! og den søde nisshue :0) det ser så fint ud... kh Ulrike

    SvarSlet
  3. Mønsteret er ikke længere under linket, kan du hjælpe?

    SvarSlet