Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

fredag den 8. maj 2015

Hurtig hæklede hænge kurve. DIY.

I aftes fik jeg hæklet mig et par kurve.
Jeg manglede en "frisk" kurv til vatrondellerne på dasset, da den gamle var blevet lidt trist at se på.
Jeg havde dog besvær med at beslutte mig til hvilken farve jeg skulle bruge, så derfor hæklede jeg to :-) Og jeg ved stadig ikke, hvilken en jeg vil bruge ?

Jeg har brugt zpagetti garn og nål nr. 8.
 
1 omg/ 2 lm, hækl 6 fm i 1 lm.
2 omg/ 2 fm i hver fm. (12 m)
3 omg/ *1 fm, 2 fm i næste fm* (18 m)
4 omg/ *2 fm, 2 fm i næste fm* (24 m)
5 omg/ 3 fm, 2 fm i næste fm (30 m)
6-9 omg/ 1 fm i hver fm. (30 m)
10 omg/ *5 fm, 1 fm* (30 m)
11 omg/ *3 fm, 3 fm* (30 m)
12 omg/ *1 fm, 5 fm* (30 m)
13-14 omg/ 1fm i hver fm
Hækl 15 lm til hank.
*Gitte*

11 kommentarer:

  1. De er så fine og passer jo perfekt til de små rester af zpagetti garn jeg har liggende.Jeg skal helt sikkert have lavet et par stykker ;-)
    MVH Rikke

    SvarSlet
  2. Hvor er de altså bare søde :-)

    SvarSlet
  3. De er altså rigtig søde!
    Jeg overvejede den anden dag, om jeg skulle lave en lille "dimmer" til netop vatrondeller, så her er der et bud på sådan en.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er det jo perfekt, at jeg har lavet en lille "dimmer" opskrift :-)

      Slet
  4. Den er virkelig sød og praktisk :-)
    Sådan et par kunne jeg selv bruge.
    Ønsker dig en god kreativ weekend.

    SvarSlet
  5. Så fin, du er utolig med den hæklenål, det har jeg vist nævnt før <3

    Knus Susi

    SvarSlet
  6. Hej Gitte. De er mega søde, og ser mega nemme ud, men hvordan skal jeg forstå fra omgang 10 og videre ?
    Er nybegynder nemlig ��
    HilSen Sussi

    SvarSlet
  7. Hej. Hvor meget garn bruger man? Jeg skal købe en nøgle til det så jeg er lidt i tvivl om hvor stor en nøgle jeg skal bruge?

    SvarSlet