Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

søndag den 22. marts 2015

En sød, hæklet lille bitte kurv - Diy

Forleden dag, var jeg i Tiger butikken og fik bla. købt mig en bøtte lyserøde vatpinde.
De bliver altid gemt væk i et skab, men med en fin lille hæklet kurv, kan de nu godt stå fremme.
Jeg viste kurven på Instagram i går og lovede at lave en Diy på min blog.
Den er nem at gå til :-)
***
Hækl med bomuldsgarn 8/4 og nål nr. 2,5.
Der hækles rundt i spiral.
1 omg/ 2 lm, 6 fm i første lm. (6 m)
2 omg/ 2 fm i hver fm. (12 m)
3 omg/ *1 fm, 2 fm i næste fm* (18 m)
4 omg/ *2 fm, 2 fm i næste fm* (24 m)
5 omg/ *3 fm, 2 fm i næste fm* (30 m)
6 omg/ *4 fm, 2 fm i næste fm* (36 m)
7 omg/ Hækl i bagerste maskeled 1 fm i hver fm. (36 m)
8-20 omg/ 1 fm i hver fm i begge m led. (36 m)
21 omg/*1 km, spring 2 fm over, 6 stgm i næste fm, spring 2 fm over*
Til korsstings mønstret, kan ovenstående billede sagtens bruges :-)
Smid ikke den tomme bøtte væk, den kan evt. bruges som "indpakning" til en værtindegave.
*Gitte*

8 kommentarer:

  1. Ihh, den er så fin. Kunne være jeg skulle gå i gang med sådan en. Lille nemt overskueligt projekt, det er lige mig :)

    Kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Linette. Gå du bare i gang, den tager næsten ingen tid :-)

      Slet
  2. Ej den er simpelthen bare så cute :D

    SvarSlet