Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

onsdag den 5. november 2014

Sådan hækles en "rund" stjerne. Diy

Jeg har siddet og nørklet lidt med stjerner og denne model kan bruges til så mange forskellige hæklede sager.
Grundmodellen kan bruges til bla. grydelapper, puder eller som her julekugler.
Mine julekugler er kun en prøve og de er for tunge til at hænge op.
I mangel på flamingo kugler har jeg brugt en golfkugle og en kroket kugle som fyld :-)
Den store kugle måler 8 cm i diameter, her har jeg har brugt bomuldsgarn 8/4 og nål nr. 2,5.
Den lille kugle måler 5 cm i diameter, her har jeg brugt tyndt bomuldsgarn og nål nr.1,5
Begge kugler er hæklet på samme måde.

1/ Med rødt garn hækles 4 lm, saml til en ring med 1 km.
2/ 3 lm, 14 stgm omkring ringen.
3/ *6 lm, 1 km i 2 lm, 1 fm, ½ stgm, 1 stgm, 1 dstgm, spring 2 stgm over, 1 km* Gentag *til* endnu 4 gange. ( i alt 5 spidser) Bryd garnet.
4/ Begynd i en spids med hvidt garn. *1 km, 1 fm, ½ stgm, 1 stgm, 4 dstgm, 1 stgm, ½ stgm, 1 fm* Gentag *til* omg rundt. Bryd garnet.
5/ Med blåt garn hækles en omg med 1 fm i hver fm.
6- 17/ 1 fm i hver fm.
18/* 7 fm, 2 fm sammen* (48 m)
19/*6 fm, 2 fm sammen* (42 m)
20/ * 5 fm, 2 fm sammen* (36m) Læg flamingo kuglen ind
21/ *4 fm, 2 fm sammen* (30 m)
22/ *3 fm, 2 fm sammen* (24 m)
23/ *2 fm, 2 fm sammen* (18 m)
24/ *1 fm, 2 fm sammen* (12 m )
25/ *2 fm sammen* (6 m) Bryd garnet.
 
En lille "før" julegave til jer fra mig :-)
 
God fornøjelse,
*Gitte*

11 kommentarer:

  1. Hvor er de bare søde og "julede"..... Håber at få tid til at prøve...... når julegaverne er færdige.....

    SvarSlet
  2. Hvor er de bare søde, elsker altså bare dine hæklerier.

    Ha´en dejlig dag.

    Knus Susi

    SvarSlet
  3. fantastisk, fantastisk idé, stjernen som en julegave bold.
    Jeg elsker stjerne motiv.
    Knus Maike

    SvarSlet
  4. Hvor er de smukke <3
    God aften søde.
    Knus Birgitte

    SvarSlet
  5. Nádherné tvoření.Přeji pěkný den..Zuzka

    SvarSlet
  6. De er rigtig søde. Må også kunne bruges som nålepude her til jul. Tak for opskrift, tror da jeg skal prøve at lave en til sybordet. Kh Helle

    SvarSlet
  7. Hvor er de bare super søde :-)
    Og tak for DIY ;-)

    SvarSlet
  8. Tak til jer alle, for jeres søde tilbage meldinger <3

    SvarSlet
  9. Stjernen er så fin og passer godt til GreenGate ♥
    Mange tak for opskriften :o)

    SvarSlet