Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

tirsdag den 12. august 2014

Skønne lapper

 
Jeg har fået hæklet lidt mere i min sommer ferie og det blev til disse skønne lapper.
Det var faktisk kun et forsøg, som endte med at blive til mine nye køkken lapper.
Jeg er rigtig glad ved dem og har sagt til manden at han skal holder nallerne væk, nå der laves tomat sovs :-)
Jeg har brugt bomuldsgarn 8/8 og nål nr. 4,5
Begynd med en magisk ring.
1/ Hækl omkring ringen 6 fm, skiftevis 1 fm af hver fv.
2/ 2 fm i hver fm. (blå over blå og hvid over hvid)
3/ *2 fm, i samme fm, 1 fm i næste fm*
4/*3 fm, 2 fm i næste fm*
Fortsæt arbejdet med at øge med 6 fm på hver omg, indtil der i alt er 96 m.
Der skiftes farve ved hver udtagning)
Hækl i alt 2 dele til hver grydelap og hækl dem sammen med fm og udtagninger. I alt 102 m.
Håber at det er til at forstå ?
*Gitte*
 

8 kommentarer:

  1. Hvor er de fine og sikke en lækker hylde du har dig :-)

    SvarSlet
  2. De er rigtig søde - og passer perfekt i din køkkenkrog :o)

    SvarSlet
  3. Det er da smart, og faktisk så enkelt. Godt tænkt! :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så smart og enkelt, Elena og jeg er så glad for dem <3

      Slet
  4. De er rigtig fine og bestemt ikke egnet til tomatsovs ;)

    SvarSlet
  5. De er virkelig søde - og enkle!

    SvarSlet