Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

søndag den 11. september 2011

DIY.Hæklet lakridskonfekt.

Nu har fået stillet min lyst til lakridskonfekt, har fået spist en halv pose og hæklet et par stykker :) Her er vejledningen: Bomuldsgarn nr 8. hæklenål nr. 2,5. DEN RUNDE: Hækl med sort: 2 lm, 6 fm i første lm, 1 km. 1 omg/ 2 fm i hver fm. 2 omg/ * 1 fm, 2 fm i næste fm* Skift farve. 3 omg/ *2 fm, 2 fm i næste fm*. 4-7 omg/ Gentag med at øge med 1 fm mellem udtagningerne (i alt 42 m). 8 omg/ I bagerste maskeled hækles fm omg rundt. 9-15 omg/ Hækl fm. Bryd garnet. Hækl endnu en cirkel (som omg. 1-7) Sy delene sammen, mens der fyldes.  DEN FIRKANTEDE. Med hvid hækles 15 lm + 1 vende maske. Hækl ialt 18 rækker fm (7x7 cm) Hækl 2 omg. med fm rundt om firkanten, dog hækles ikke fm i hjørnerne. Skift til sort og hækl 2 omg. fm. Skift til lyserød og hækl 2 omg. fm. Hækl en firkant i lyserød og hækl delene sammen. DEN AFLANGE: Hækl med hvid (fremgangsmåde som rund) til og med omg 5. Skift til sort og hækl som omg 8. Hækl 18 omg med fm. Bryd garnet. Hækl en hvid cirkel og sy delene sammen. Håber at opskriften er til at forstå :)

4 kommentarer:

  1. Og der blev jeg så lige lækkersulten, og har man noget i nærheden ? Nej, hm så dykker jeg i rosinglasset....

    SvarSlet
  2. Har du en opskrift? Eller er de bare hæklet efter fantasi/gæt? :)

    SvarSlet
  3. Fri fantasi. Men jeg skal nok finde ud af at lave en vejledning på et senere tidspunkt ;)

    SvarSlet